Ahogyan bármely honlap, úgy a NGM Motorfelújító Kft webshopja is sütiket használ a működéshez. Szolgáltatásaink igénybevételével ön beleegyezik a sütik használatába!
Ok
Termékek Menü

Csapágy gyártás

Milyen csapágyakat gyártunk?

A siklócsapágy gyártás cégünkkel egyidős. A hőskorban rendszerint a csapágyfémet közvetlenül a hajtókarba és a motorblokkba öntötték. Ez a kialakítás szükségessé tette, hogy a felújítás során a megmunkálás mellett a csapágyöntést is elvégezzük.

A motorok fejlődése során a cserélhető csapágybetétek megjelenésével a kereslet visszaszorult az egyedi csapágyakra. Jelenleg az egyre növekvő veterán javításoknál, a még használatban lévő mezőgazdasági gépekben, kompresszorokban és egyéb gépekben megtalálható csapágyazások javítása miatt jelentősen nőtt a kereslet az egyedi siklócsapágyak gyártására.

Legrégebben alkalmazott siklócsapágy anyag az úgynevezett kompozíciós csapágyfém vagy más néven a fehérfém csapágy. Kiváló siklási tulajdonsággal rendelkezik még alacsony olajnyomás esetén is, de viszonylag kicsi felületi terhelést bír ki, ezért inkább csak veterán típusokban és kompresszorokban fordul elő.

Kialakítást tekintetve önthetjük egyenesen a csapágyházba, vagy a csapágybetétbe, ahogy azt az eredeti konstrukció megkívánja. Külön érdekesség a '10-es '20-as években alkalmazott távtartós siklócsapágyak, ahol a hajtókar és a csapágyfedélben található csapágybetétek között egy ~2 mm-es távtartólemez vol, ami egyben meggátolta a betétek elfordulását is. Ilyen siklócsapágyak Rolls Royce Phantom, Lagonda, Indian motorokba rendszeresen gyártunk.

Az ólombronz futófelületű siklócsapágyakat bimetál, vagyis megfelelő méretű acél csőbe beleöntött bronz anyagból gyártjuk. Ezek a csapágyak már mind kivehető csapágybetétek. Kicsivel nagyobb felületi terhelést bír, mint a fehérfém csapágyak, de a bronz nagyobb hőtágulása és kicsivel rosszabb siklási tulajdonságai miatt érzékenyebb az alacsony olajnyomásra. A nagy fordulatszámot nem szereti. Ezért elsősorban erőgépek csapágyai készülnek ebből. Mivel a gyártás költséges, ezért visszaszorulóban van és csak ott alkalmazzuk, ahol a motor konstrukció miatt nem tudjuk mással helyettesíteni.
Jelenleg leginkább az alumínium siklófelületű csapágyak gyártása fejlődik cégünknél. Ez a csapágytípus kielégíti a mai kor követelményeit, mind a fordulatszám, mind a felületi terhelés terén. Legújabb fejlesztésünk által már speciális extra terhelést bíró csapágycsésze előállítására is van módunk. Ezeket a csapágyakat előre legyártott, és külső beszállítótól vásárolt több rétegű csapágyfém táblából hajtjuk. Jelenlegi felszerszámozottságunk miatt a legkisebb előállítható csapágy tengelyátmérője a 43 mm. Másik megkötés, hogy a támcsapággyal egybeépített peremes csapágyakat nem tudjuk egyben előállítani, csak ha a támcsapágyat külön rögzítjük a helyén. Ezt az átalakítást a siklócsapágy gyártása során elvégezzük.

A motorblokkban nem csak a főtengelyen találhatók siklócsapágyak. Vezérműtengelyek, csapszegek, segédtengelyek, kiegyenlítő tengelyek és közvetítő fogaskerekek csapágyazásánál is használják. Minden ilyen csapágyazás újragyártására lehetőségünk van.

Meg tudunk olyan helyeket is csapágyazni, ha a kopás indokolja, ahol eredetileg nem volt csapágybetét, hanem egyből a motorblokk vagy a hengerfej anyaga adja a csapágyazást.

Kiemelten fontosak az egyedi hajtókar perselyek, melyek előállításához speciálisan Németországból importált carrobronzt használunk. Ezt az anyagot használják az autógyárak is.

A pontos illesztés elérése miatt az így megcsapágyazott főtengelyek köszörülését mi végezzük el. A köszörüléssel együtt jár a csapágyillesztés, mert így ellenőrizni tudjuk, hogy mindig szerelhető alkatrészeket adunk ki.

 

Hogyan rendelhet, és mi a szállítás módja?

A raktáron lévő siklócsapágyak

Azonnal ki tudjuk szolgálni, melyekhez igény szerint a beépítéshez minden más szükséges alkatrészt biztosítunk. Ezeket az alkatrészeket megvásárolhatja személyesen üzletünkben, vagy megrendelheti a webshopon keresztül.

Egyedi siklócsapágy gyártás megrendelése

Szükségünk van a teljes sor csapágymintára ezen felül szükségünk van az összes csapágyházra, vagyis a motorblokkra fedelekkel, csavarokkal, az összes hajtókarra és a főtengelyre is. A gyártási folyamat bonyolultsága miatt ennél a munkánál csak így tudjuk biztosítani a pontos illesztéseket, és ezzel együtt a minőséget. Kérjük megértésüket.

 

Top termékek
75.000 Ft (59.055 Ft + ÁFA)
30.000 Ft (23.622 Ft + ÁFA)
25.546 Ft (20.115 Ft + ÁFA)
40.000 Ft (31.496 Ft + ÁFA)
2.500 Ft (1.969 Ft + ÁFA)
1.646 Ft (1.296 Ft + ÁFA)
10.597 Ft (8.344 Ft + ÁFA)
8.473 Ft (6.672 Ft + ÁFA)
Fogyasztóbarát kép bal oldal